sábado, 16 de junio de 2007

Sobre as tácticas e estratexias dos imperios económicos

Hoxe, en Galicia Hoxe, páxina 9, publícase unha reportaxe que saudamos como acertada -era hora- sobre "a outra cara do 'imperio zara' en Asia: soldos pobres sen permisos". Un titular que contrasta de forma valente con aquel outro que proclamaba ao dono do Imperio como un home feito a si mesmo....sobre os salarios de costureiras galegas....e agora sobre o de tantas outras de Asia e outros eidos...deslocalizados.

Os 37 euros que gañan as cambodianas, con contratos bimensuais, cunha mellora salarial de só 10 euros en 7 anos, indican de forma moi clara -é tan só un dos aspectos- como se pode ser un imperio económico.

"os contratos lixo e sen prestacións sociais son unha evidencia e é case imposible negociar as melloras"... sobran comentarios. A acción sindical quere silenciarse e é o mellor camiño para facer o que realmente desexan facer os grandes imperios: conseguir as máximas marxes de beneficios posibles do produto elaborado a partir do incremento da carga de traballo, da rebaixa salarial, da negación de dereitos e permisos, do non control do tipo de contrato e de despido, en definitiva de facer todo o posible para que as condicións de traballo sexan aceptadas pola clase traballadora como única vía de levar algo de xantar ao domicilio. Niso consiste a deslocalización empresarial, xa que, pensemos, se esas costureiras traballasen en Galicia...o salario sería superior sen ser o que debera ser...a onde van parar os euros de marxe que gañan por deslocalizar a produción téxtil?? Reverten na mellora das condicións de vida da clase traballadora? (NON) É a demostración do que David Dusster describía como Esclavos Modernos. Las víctimas de la Globalización (Ediciones Urano, Barcelona, 2006) nun libro tan acertado como ilustrativo.

A canto se vende a roupa que entra nas tendas de Zara de Galicia e España servida por uns provedores "collidos" e realizada por persoas que gañan 37 euros ao mes????

Lean e vexan a nova porque non ten desperdicio. Saudamos o enfoque social e de defensa da clase traballadora...sexa esta de onde sexa.

E a pregunta final que deixou o sindicalista Athit Kong é das máis acertadas: "por que os medios nunca falan mal de El Corte Inglés?"

Que ollen para as súas propias tripas os que teñen o Cuarto Poder e verán emerxer a resposta de forma tan clara como que tampouco se critican outros imperios como Repsol, Telefónica e un longo etcétera empresarial (no que poderiamos incluir ACS, Fadesa, Reganosa...).

Con que se mantén a edición dos xornais?

Saúde e boa reflexión

No hay comentarios: